پاورپوینت نقش و تاثیر ورزش در سلامتی مردم

 

حتی ورزش سبک باعث افزایش عمر می شود
ورزش ارزش آن را دارد و چگونه: کسانی که هفته ای دو ساعت و نیم به شدت قدم می زنند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی کنند امید به زندگی خود را بیش از سه سال افزایش می دهند. اما ورزش کمتری هم می پردازد - حتی برای افراد دارای اضافه وزن.
توسط ایرین برس
11/07/2012 ، 8:47 ظهر.
Jogger: طبق WHO ، هر بزرگسال باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کند
Jogger: طبق WHO ، هر بزرگسال باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کند DPA
حرکت به معنای مومیایی کردن بدن است ، که مدت زمان زیادی مشخص شده است. اگر نبض خود را به مسابقه ادامه دهید ، کیفیت زندگی به دست خواهید آورد. به نظر می رسد ساعت زنگ دار صبح کمتر عذاب می کند ، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و برخی انواع سرطان کاهش می یابد . اکنون محققان سود حاصل از ورزش را به تعداد آورده اند: افرادی که در هفته کمی بیشتر از یک ساعت راهپیمایی می کنند ، می توانند امید به زندگی خود را بیش از یک سال افزایش دهند.

فرقی نمی کند که آنها زن باشند ، از نظر وزن طبیعی ، دارای اضافه وزن یا حتی چاق باشند ، محققانی که با استیون مور از انستیتوی ملی سرطان در ژورنال "PloS One" گزارش می دهند : "نتایج ما ممکن است به مردم کمک کند. برای متقاعد کردن که حتی یک برنامه ورزشی سبک از سلامتی نیز برخوردار است - حتی اگر هنوز بر وزن تأثیر نگذارد.

داده های بیش از 650،000 بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت

برای این مطالعه ، تیم محققان آمریکایی و سوئدی داده های مربوط به 650،000 بزرگسال را که به طور متوسط ​​ده سال از آنها پیگیری شده بودند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. بیشتر شرکت کنندگان 40 سال یا بالاتر بودند ، 82.465 نفر از آنها در طول مطالعه درگذشت.

محققان به منظور فهمیدن ارتباط مرگ و میر با فعالیت بدنی و وزن ، افراد مورد آزمایش را به گروههای مختلف تقسیم کردند: از یک طرف افراد دارای وزن طبیعی با BMI حداکثر 24.9 و افراد دارای اضافه وزن با BMI حداکثر بودند. 35 و بالاخره از نظر BMI 35 چاق شدیداً چاق بودند. به دلیل کم بودن تعداد افراد ، شرکت کنندگان در کمبود وزن از مطالعه خارج شدند.

در رابطه با فعالیت بدنی ، محققان توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) را رعایت کردند. بر این اساس ، بزرگسالان باید حداقل برای 2.5 ساعت در هفته ورزش کنند. این شامل کلیه فعالیتهایی است که در آن ورزشکار هنوز هم می تواند صحبت کند اما دیگر نمی تواند آواز بخواند. بسیار خسته کننده است اگر او فقط قادر به گفتن چند کلمه منسجم و بدون توقف نفس باشد.

قدم زدن برای زندگی طولانی تر

افرادی که از توصیه های ورزشی پیروی می کردند - به عنوان مثال ، هفته ای دو ساعت و نیم پیاده روی می کردند - به طور متوسط ​​4.4 سال بیشتر از افرادی که مطلقاً ورزش نداشتند زندگی می کردند. اما ورزش کمتری هم پرداخت می شود: کسانی که فقط نیمی از زمان فعالیت توصیه شده را گذرانده اند ، هنوز به طور متوسط ​​1.8 سال بیشتر از افرادی که هیچ ورزشی ورزش نکرده اند ، زندگی می کنند. شرکت کنندگان با انگیزه ویژه ، که حتی موفق به دو برابر کردن حجم کار توصیه شده شدند ، 4.2 سال زندگی به دست آوردند.

آنچه خاص بود: نتایج همچنین برای شرکت کنندگان که اضافه وزن یا چاقی داشتند ، اعمال شد. پوندهای اضافی امید به زندگی افراد مبتلا را کاهش داد ، اما این حرکت توانست تأثیر منفی را کمی جبران کند. براساس این بررسی ، افرادی که اضافه وزن داشتند اما حرکت می کردند ، هنوز مجبور بودند 3.1 سال بیشتر از یک شخص با وزن معمولی تنبل زندگی کنند.

از طرف دیگر ، در هنگام مواجهه با اضافه وزن و ورزش کم وزن بسیار مهم است - طبق ارزیابی ارزیابی ، افراد با وزن معمولی با بار کار عادی حدود 7.2 سال عمر طولانی تر از افراد با BMI بالای 35 سال دارند. برای مقایسه: مصرف سیگار طولانی مدت سیگار باعث کاهش امید به زندگی در برش 10 سال اطلاعات مربوط به امید به زندگی همیشه از 40 سال به گروه سنی مراجعه می کرد.

استعمال سیگار به عنوان یک عامل مختل کننده است

نتایج این مطالعه همخوانی دارد با بسیاری از مطالعات دیگر نشان دادن یک اثر مثبت ورزش بر سلامت ایجاد شده است. با این وجود ، این مطالعه دارای ضعف های مختلفی است: محققان فقط قادر به استفاده از داده ها برای اثبات این بودند که افراد فعال بدنی عموماً طولانی زندگی می کنند ، اما به طور مستقیم این ورزش مسئولیت زندگی طولانی نیست . برای اطمینان از عدم تحریف نتایج ، محققان از این رو چندین عامل مانند استعمال دخانیات را در تحلیل خود محاسبه کردند.

علاوه بر این ، اطلاعات مربوط به تمرین هفتگی و BMI بر اساس گفته های شرکت کنندگان در مطالعه است. این خطر ابتلا به افرادی را که از روی اعداد براق می شوند وجود دارد. با این وجود ، نویسندگان این مطالعه به نتایج خود اعتقاد دارند ، در درجه اول به دلیل اندازه گروه آزمایش: "I-Min Lee از دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:" نباید اهمیت ورزش را برای سلامتی خود دست کم گرفت. "حتی مقدار متوسطی از ورزش می تواند سالها عمر را افزایش دهد."